Recenze: DxO FilmPack 4

Autor: DxO
Firma DXO pustila na trh novou, v pořadí již čtvrtou, verzi svého programu DxO FilmPack. V podstatě se jedná o softwarovou simulaci klasických filmů.

Program existuje ve dvou verzích, Essential a Expert, a můžeme si ho pořídit buď jako samostatný program pro Windows nebo Max, nebo jako plug-in pro programy od Adobe, Apeture a OpticsPro.

Uživatelské rozhraní se dočkalo solidního přepracování, takže se k jednotlivým efektům a nástrojům dostaneme snadněji a hlavně rychleji.

DxO FilmPack 4

S pomocí tohoto softwaru můžeme naše digitální zázraky upravit tak, že budou přípomínat klasické fotografie z dob dnešní generací téměř zapomenutých. Nová verze nabízí hned 65 nových možností, výběr filmů je téměř nepřeberný a ještě si můžeme jednotlivé pokusy doladit. K dispozici dostaneme nejen velkou nabídku „filmů“ různých značek, ale také různé hodnoty ISO, saturaci či osvětlení, takže si můžeme pohrát snad se vším, od expozice až po zrno.

Dohady o tom, který film byl pro černobílou či barevnou fotografii nejlepší, se diskutovalo po desetiletí. Fuji se přikláněla k zelenému nádechu, Kodak zase občas saturoval až moc. Je jasné, že testovaný program pracuje jako dobře vyladěné švýcarské hodinky a profesionální fotograf si v každém případě přijde na své, v mnoha případech dokonce získá neocenitelné nástroje. Běžný amatér ale příliš důvodů k nákupu mít nebude. Cena 49 a 99 dolarů (podle verze) sice není nikterak závratná či nerozumná, nicméně pokud nejsme přinejmenším pokročilí amatéři, pro nabízené nástroje pravděpodobně nebudeme mít uplatnění.

Pro: Pouze pro profíky

Proti: Pouze pro profíky

Celkem: 80 procent