Recenze: DxO FilmPack 5

Autor: DxO
Společnost DxO nedávno představila novou verzi svého software FilmPack. Jedná se již o pátou verzi programu, který je softwarovou simulací klasických filmů.

To sice může někomu připadat jako holá zbytečnost, profík či grafik ale zajásají, protože do některých článků nebo ve speciálních případech se něco podobného může zatraceně hodit.

DxO FilmPack

Uživatelské rozhraní se opět dočkalo předělání, i když hlavní změna je to, že ovládání je pro změnu nahoře. S pomocí tohoto softwaru můžeme naše digitální zázraky upravit tak, že budou přípomínat klasické fotografie z dob, které dnešní generace snad už ani nezná. Kdo z dnešních „digitálních“ fotografů ví, že Agfa přidávala zelenou, zatímco Kodak a Fuji zase fandily jiné barvě. Nová verze nabízí téměř nekonečnou nabídku možností, výběr filmů je téměř nepřeberný a ještě si můžeme jednotlivé pokusy doladit. K dispozici dostaneme nejen velkou nabídku „filmů“ různých značek, ale také různé hodnoty ISO, saturaci či osvětlení, takže si můžeme pohrát snad se vším, od expozice přes formát až po zrno. Na pravém pásku vidíme základní možnosti, každou z nich potom můžeme dále detailně upravovat. Zvláštní pozornost byla věnována konverzi na černobílé fotografie, tady si můžeme pohrát hned s 38 různými filmy.

DxO FilmPack

Stejně jako v minulosti jsou k dispozici dvě verze programu. Velmi omezená verze Essential stojí 49 dolarů, verze Elite obsahující všechny dostupné funkce pak zhruba dvojnásobek.

Jak je už u firmy DxO chvalným zvykem, i FilmPack jede jako dobře vyladěné švýcarské hodinky a profesionální fotograf či grafik si pošmákne, protože v mnoha případech nejsou podobné editační nástroje k dispozici. „Obyčejný“ amatér pravděpodobně příliš nadšen nebude, ostatně podobný program pro něj není ani určen. Ne že by program nezvládl, jenom ho prostě moc nevyužije.

Pro: Výrazně zvýšená nabídka funkcí a filmů

Proti: Nic

Celkem: 85 procent