Recenze: Screenpresso

14. 3. 2014

Autor: Learnpulse
Z dílny málo známé francouzské společnosti Learnpulse pochází program Screenpresso, který rozšiřuje řady jednoúčelových utilitek zaměřených na zachycení toho, co se právě odehrává na monitoru počítače.

V počítačovém pravěku (pro později narozené v dobách DOSu) se využívalo tlačítko PrtScn, které ale zachytilo celou obrazovku a ne pouhé vybrané okno. U modernějších verzí Windows je tato funkce mimořádně neohrabaná, obraz musíme nejdříve zachytit do Clipboardu, z něj jej přenést do nějakého grafického programu a teprve potom můžeme tisknout. A kvalita je hrůza děs. Jednoúčelové utilitky jsou proto mnohem sympatičtější alternativou.

Screenpresso

Program existuje ve dvou verzích – obyčejné Screenpresso je zdarma, výkonnější Screenpresso Pro stojí necelých 29 eur. Přejít na něj můžeme kdykoliv, byť přechod na dražší verzi je nečekaně zarubaný a bez návodu (moudře nabídnutého firemní webovou stránkou) bychom to zvládli jen těžko. Pokud chceme jen zachycovat statický text či obrázky, verze zdarma nám postačí. Připlatit si budeme muset v případě, že toužíme zachycovat delší videozáznam (jinak si budeme muset vystačit s 30 vteřinami) nebo třeba budeme potřebovat výraznější editaci zachycené grafiky. Nutno ale připomenout, že i placená verze je stále levnější nežli konkurenční (a mnohem známější) Snagit.

Screenpresso

Za levnější peníz ale nedostaneme nějaké ořezávátko, spíše by se dalo říci, že nabídka funkcí je větší a grafická úprava je uhlazenější a modernější. Stejně jako Snagit, i Screenpresso se vlastně skládá z rozhraní pro zachycení obrazu a z editoru. Jelikož pracovní „flow“ je zde jednodušší, zachycené obrázky se objeví přímo z okně první aplikace a můžeme s nimi pracovat (např. posílat emailem nebo vybírat ten nejlepší) bez otevírání editoru.

Screenpresso

Zachytit můžeme doslova cokoliv, od pracovních oken až po celou plochu, navíc si troufneme i na video. V rámci nejrůznějších editací můžeme dokonce vymazat i část textu. Vysoká je i podpora sdílení souborů, k dispozici je Dropbox, FTP, email, YouTube, Flickr, ImageShack, Imgur, Jira, Minus a Hightail.

Výrobce: Learnpulse

soutez_casestudy

Cena: 28,89 eur/1 licence (verze Pro)