Hlavní navigace

Umělá inteligence nahradí v Teamsech sluchátka s mikrofonem

17. 6. 2022

Sdílet

 Autor: HyperX
Microsoft s pomocí umělé inteligence vylepšil audio i video přenosy v aplikaci Teams.

Využívání umělé inteligence k vylepšení konverzací v Microsoft Teams dle vyjádření firmy pomáhá rozvíjet i další oblasti jejího vývoje. Brzy tak už možná nebude nutné využívat headset se sluchátky. Microsoft se této problematice věnuje už pár let, během nichž se mu zdárně podařilo do aplikace integrovat potlačení hluku v pozadí, a aktuálně představil několik dalších novinek.

Hovoří mimo jiné o vyšší kvalitě hovorů v situacích, kdy účastníci nepoužívají headset; často využívaný proto, že mikrofon a reprobedny jsou na počítači umístěné natolik blízko u sebe, že vytvářejí nepříjemné echo. 

Jak spravujete více cloudů ve vaší firmě?

Microsoft jej prý aktuálně dokázal eliminovat, přičemž kvalitu audio přenosu má zvýšit i lepší rozpoznání prostředí, v němž se během hovoru nacházíte. Umělá inteligence pak má přispět též ke zlepšení dvoustranných konverzací, umožňujíc uživatele přirozeněji přerušit a položit mu otázku.

CS24

Abychom byli přesní, Microsoft explicitně netvrdí, že headsety jsou záležitostí minulosti. Vychvalováním nových audio vylepšení však nepochybně zasel semínko pochybností do hlavy těm, kteří zrovna uvažovali o tom, že si nějaký pořídí.

Vylepšení se však netýká jen audia, ale též videa. Teams nově nabízí funkci pro automatické nastavení světelnosti webkamery, abyste zkrátka během hovorů vypadali lépe. Tomu může přispět i nový „soft fokus“. A nakonec je třeba zmínit novinku sloužící k optimalizaci zobrazení sdíleného obsahu, takže sdílená videa budou plynulejší a fotografie ostřejší.

 

Získejte pro svůj produkt či službu ocenění IT produkt roku! Soutěž „IT produkt roku“ vyhlašuje redakce Computerworldu s cílem vyzdvihnout výrobky disponující vlastnostmi, které je významně odlišují od konkurenčních produktů stejné kategorie. Může přitom jít jak o celkově inovativní pojetí produktu, tak o jednotlivé funkční zdokonalení, výrazně zjednodušené ovládání nebo třeba o výjimečně příznivou cenu.

Soutěž probíhá ve třech samostatných kolech v kalendářním roce a každý postupující produkt či služba do jednoho ze tří finálových kol získává právo na titul IT produkt roku.

Máte-li zájem účastnit se soutěže IT produkt roku, neváhejte. Kontaktujte nás prosím na itprodukt@iinfo.cz.

O přihlášku a více informací si můžete napsat nebo zavolat na telefonech 776 204 420 nebo 604 266 707 či 725 326 893, případně na také na adrese itprodukt@iinfo.cz.

Byl pro vás článek přínosný?