Hlavní navigace

Investujte do vzdělání vlastních zaměstnanců, vybízí situace na trhu

29. 11. 2011

Sdílet

Vzdělání a profesní dovednosti pracovníků stále častěji neodpovídají požadavkům firem. Zatímco jinde ve světě zaměstnavatelé tuto situaci řeší péčí o vzdělávání stávajícího personálu, tuzemské firmy doposud sází spíše na změnu náborové strategie. Tyto dva odlišné přístupy potvrzují i lektoři z Počítačové školy Gopas. Zároveň ale upozorňují na nový trend, který postupně ukazuje na sílící roli firemního vzdělávání v České republice.

„Mezi průkopníky tohoto přístupu u nás jsou zahraniční firmy a české firmy se zahraniční účastí, ryze tuzemské podniky je však začínají následovat. Svědčí o tom i fakt, že vzdělávací kurzy se stávají stále obvyklejším nepeněžním benefitem českých zaměstnavatelů, “ říká Jan Dvořák, výkonný ředitel Počítačové školy Gopas.

Technologický pokrok pádí velkým tempem kupředu. Odpovídá mu i rostoucí zájem zaměstnavatelů o vzdělávací kurzy například z oblasti informačních technologií. Protože IT manažeři patří podle personalistů na šestou příčku nejhůře obsaditelných profesí z externích zdrojů, firmy se začínají právě zde obracet k talentům z řad interních zaměstnanců.

Inspirují se v zahraničí a pro stávající pracovníky posilují nabídku specializovaných vzdělávacích kurzů. Požadavek je přitom jednoznačný: zaměstnanec, který perfektně rozumí svému oboru a má vysokou produktivitu práce.

V poslední době přibývá podniků, které poskytují svým zaměstnancům různé vzdělávací programy jako firemní benefit. Mnozí pracovníci si zvykli sledovat nové trendy, kontinuálně se vzdělávat, a proto podobné benefity stále více vyžadují. Uvědomují si, že tím zvýší svoji hodnotu na trhu práce.

„Více než polovina českých podniků totiž v současnosti označuje nedostatečné znalosti a nedostatek vzdělání jako nejčastější důvod, proč nemohou obsadit volné pracovní pozice,“ říká Jan Dvořák z Počítačové školy Gopas.

Na problém s obsazováním volných pracovních pozic poukazuje i průzkum personální agentury Manpower. Vyplynulo z něj, že tuto otázku řeší 22% českých firem. Nedostatečné znalosti oboru nebo nedostatek vzdělání uchazečů je přitom důvodem, proč nemůže 53% českých zaměstnavatelů obsadit volné pracovní pozice. V zahraničí, kde je kladen větší důraz na firemní vzdělávání, však tento důvod hlásí pouze 15% podniků.

Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?