Hlavní navigace

Výzkum: Platební karty pro online nákupy jsou stále populárnější

Sdílet

Martin Noska 22. 1. 2009

Na základě statistických výsledků uplynulého roku je patrná vzrůstající tendence ve využívání nákupů pojištění (především povinného ručení a cestovního pojištění) prostřednictvím Internetu. V roce 2008 došlo u sledovaných subjektů k 24% nárůstu sjednaných smluv oproti stejnému období roku 2007. Současně došlo ke zvětšení podílu plateb kartou z 51% podílu na 63% ze všech realizovaných platebních kanálů.

Úhrady platebními kartami po Internetu se stávají stále rozšířenějším způsobem plateb. Největší devizou tohoto způsobu platby je jednoduchost a rychlost platby (v řádech sekund). Pojišťovací služby jako například cestovní pojištění, povinné ručení či havarijní pojištění jsou pro zákazníky ideálními produkty pro online objednávky a platby platební kartou. Pokud mají zákazníci s transakcí pozitivní zkušenost, potom je víceméně jisté, že všechny další požadavky budou řešit online a tuto pozitivní zkušenost budou sdělovat dále.

Klíčová je pro využívání internetových platebních systémů především důvěra zákazníků, jež souvisí s kvalitou zabezpečení těchto systémů. „V České republice se využívá specifický bezpečnostní prvek tzv. 3D-Secure, díky kterému se údaje o platební kartě k obchodníkovi vůbec nedostanou,“ říká Dalibor Němec, technický ředitel Kaktus Software. „Kromě důvěry v bezpečný systém hraje důležitou roli uživatelská přívětivost a intuitivnost stránek zajišťující platební transakce. Platební aplikace proto musí být přehledná a podávat jasné instrukce o jednotlivých krocích platební transakce, jež jsou srozumitelné i uživatelům, kteří nejsou odborníky v oblasti IT.“

Našli jste v článku chybu?