Hlavní navigace

Cisco: Smartphone jako fenomén generace Y

22. 12. 2012

Sdílet

 Autor:
Ranní káva, zubní pasta a smartphone – to jsou nutné náležitosti startu každého dne pro 90 % mladých do 30 let. Textování, mailování a kontrole sociálních sítí na chytrém telefonu se běžně věnují v koupelně, v posteli nebo při řízení auta.

Ranní káva, zubní pasta a smartphone – to jsou nutné náležitosti startu každého dne pro 90 % mladých do 30 let. Textování, mailování a kontrole sociálních sítí na chytrém telefonu se běžně věnují v koupelně, v posteli nebo při řízení auta.

Vyplynulo to z aktuální studie Cisco Connected World Technology Report (CCWTR), která zpovídala mladé studenty a zaměstnance do 30 let, představitele „generace Y“. Chytré telefony se pro ně staly nepostradatelnou součástí života – 42 % účastníků studie uvedlo, že bez možnosti použít smartphone připojený k internetu by se cítili, jako by jim něco důležitého chybělo. Podle hodnocení generace Y jsou chytré telefony dvakrát populárnější než notebooky a osobní počítače. Studie poskytuje zajímavé informace o chování mladé generace, které jsou využitelné pro zaměstnavatele, poskytovatele služeb i specialisty na IT bezpečnost.

 

Smartphone jako fenomén doby

iPhone 5Celých 60 % zástupců generace Y říká, že na svém chytrém telefonu impulsivně kontroluje maily, zprávy nebo statusy na sociálních sítích, aniž by si to aktivně uvědomovali. Dva z pěti dotazovaných (40 %) uvedli, že pokud by nemohli svůj chytrý telefon průběžně kontrolovat, procházeli by pocitem abstinenčních příznaků a úzkostného pocitu, že jim něco chybí. Zároveň si 60 % z nich přeje, aby takto silnou nutkavou potřebu nepociťovali.

Smskování, mailování nebo kontrola sociálních sítí jsou pro generaci Y všeprostupujícími činnostmi. Celých 75 % respondentů používá smartphone v posteli, více než třetina v koupelně. 46 % dotázaných uvedlo, že se těmto činnostem věnují dokonce během společného jídla s přáteli nebo rodinou. A téměř pětina lidí (20 %) přiznává, že smskují během řízení.

Ze studie dále vyplynulo, že pro 70 % generace Y jsou mobilní aplikace důležitou součástí každodenního života. 70 % z nich používá pravidelně od jedné do devíti aplikací. Polovina z nich je používá zejména pro hry a zábavu, 27 % pro pracovní účely. Zároveň však 40 % respondentů uvedlo, že politika jejich společnosti jim zakazuje používat firemní zařízení pro mimopracovní aktivity. A 71 % toto nařízení ne vždy dodržuje.

soutez_casestudy

 

O studii
Průzkum byl proveden na vzorku 3 600 respondentů z 18 zemí. Polovinu tvořili studenti a mladí zaměstnanci mezi 18 a 30 lety, polovinu IT profesionálové.

Byl pro vás článek přínosný?