Hlavní navigace

Facebok chce Googlu konkurovat s vlastním vyhledávačem

3. 4. 2012

Sdílet

 Autor: © Facebook
Na vyhledávacím nástroji prý pracuje tým vedený bývalým inženýrem Googlu.

S informací přišel časopis Bloomberg Businessweek, podle kterého Facebook prací na vlastním vyhledávači zaúkoloval tým 24 vývojářů, v jehož čele stojí bývalý inženýr Googlu Lars Rasmussen. S odvoláním na nejmenované zdroje Bloomberg ve své zprávě uvádí, že hlavním cílem projektu je usnadnit vyhledávání uživatelských statusů, článků, fotek a videí.

Vytvoření vlastního vyhledávače by bylo ze strany Facebooku logickým krokem, který by mu pomohl udržet své uživatele na síti. V současné době totiž většina z nich používá právě Google. „Slyšel jsem nějaké zvěsti, že Facebook pracuje na vlastním vyhledávacím nástroji, který má Googlu odlákat uživatele,“ potvrzuje informace analytik Patrick Moorhead z Moor Insights & Strategy.

Vyhledávače jsou podle Moorheada stále nejpoužívanějším místem na internetu a pro mnoho uživatelů také první stránkou, jakou vidí při zapnutí prohlížeče. Facebook se proto přirozeně zajímá o další možnosti, jak zlepšit svůj růst, a vlastní vyhledávač by mu v tom mohl hodně pomoci. Společnost, která se brzy chystá spustit primární emisi akcií (IPO), navíc musí být neustále ve střehu, protože angažovanost Google v sociálních sítích roste.

„Není překvapující, že se Facebook zabývá vyhledáváním, stejně jako nebylo překvapující, když Google přišel s Google+,“ říká k tomu analytik Dan Olds. Obě společnosti podle něj neustále rozšiřují pole svého působení. Mohlo by se stát, že jednou nebude existovat žádná oblast, ve které si tyto dva giganti nebudou konkurovat.

Až dosud se musel Google potýkat jen s nevýraznou konkurencí ze strany Microsoftu a Yahoo. Do budoucna by si měl však dávat největší pozor právě na sociální sítě. „Vyhledávání je zkrátka tou největší a nejodolnější internetovou aplikací,“ říká Olds. Ten také upozorňuje na zajímavý fakt, a sice že Facebook vlastní více uživatelských dat než Google. Vyhledávač od Facebooku by proto mohl být velmi zajímavým nástrojem pro případné inzerenty.

Byl pro vás článek přínosný?