Hlavní navigace

Microsoft zpřístupňuje Copilot už i menším firmám a jednotlivcům

18. 1. 2024

Sdílet

 Autor: Fotolia @Tatiana Shepeleva
Copilot Pro dává uživatelům Microsoft 365 přístup ke genAI asistentovi v aplikacích jako jsou Outlook nebo Word. Ovšem připlatí si za něj.

Dva měsíce po spuštění služby Copilot pro Microsoft 365 pro velké firmy rozšířil Microsoft přístup k asistentovi s generativní umělou inteligencí (genAI) pro individuální zákazníky a ty z řad malých a středních firem

Jakým způsobem řešíte nebo chcete řešit implementaci umělé inteligence ve vaší firmě?

Podle analytiků bude jeho rozšíření pravděpodobně postupné, a to kvůli značným měsíčním poplatkům. Jak společnost v pondělí oznámila, malým a středním podnikům bude za přístup ke genAI asistentovi v rámci služby Microsoft 365 účtovat měsíčně 30 dolarů navíc za uživatele (necelých 700 Kč), tedy stejně jako uživatelům podnikových tarifů. Individuální zákazníci si připlatí 20 dolarů (cca 450 Kč).

V rámci rozšířeného přístupu Microsoft zrušil závazek minimálního nákupu 300 účtů zavedený při spuštění Copilota pro Microsoft 365 pro podnikové zákazníky v plánech E3 a E5 loni v listopadu.

Copilot je název genAI asistenta, kterého Microsoft zabudoval do svých podnikových aplikací pro produktivitu a spolupráci. Pomáhá navrhovat e-maily, shrnovat konverzace na schůzkách a vyhledávat informace v dokumentech.

Nejnovější oznámení znamená, že je nyní k dispozici zákazníkům v širší škále platebních plánů Microsoft 365. Po programu předběžného přístupu pro menší firmy mají nyní k asistentovi přístup zákazníci tarifů Business Standard a Business Premium.

Microsoft Copilot slaví rok a slibuje sofistikovanější vyhledávání Přečtěte si také:

Microsoft Copilot slaví rok a slibuje sofistikovanější vyhledávání

Podle Raúla Castañóna, vedoucího analytika společnosti 451 Research, odráží cenová strategie Microsoftu pravděpodobně přístup „land and expand“. Popisuje, jak Microsoft zpočátku upřednostňuje přijetí mezi menší částí zaměstnanců.

„Při ceně 30 dolarů za uživatele každý měsíc se Microsoft pravděpodobně zaměřuje na technicky zdatné uživatele, kteří si technologii osvojí v raném stádiu – tito uživatelé pravděpodobněji uvidí ve své investici hodnotu. Tato strategie by mohla Microsoftu pomoci urychlit všeobecné přijetí a zkrátit tak rozdíl mezi včasnými a pozdními osvojiteli,“ soudí Castañón.

Jack Gold, zakladatel a hlavní analytik společnosti J. Gold Associates, upozorňuje na značné dodatečné náklady na Copilot pro malé a střední podniky, které už teď platí 12 až 22 dolarů měsíčně za jednoho uživatele za přístup ke kancelářským aplikacím Microsoft.

Dodatečné výdaje přimějí mnohé z nich k tomu, aby si dobře rozmysleli, jakou hodnotu získají. „Myslím, že mnoho malých a středních podniků bude s Copilotem experimentovat, ale pokud poměrně rychle nenajdou skutečnou hodnotu, pravděpodobně od něj upustí,“ míní Gold.

Podle něj může trvat nějakou dobu, než se investice do systému Copilot maximálně zhodnotí. Uživatelům totiž potrvá, než se s ním naučí zacházet. „Proto bude nutné, aby uživatelé z malých a středních podniků byli trpěliví,“ říká Gold.

„Přesto si myslím, že časem bude používání systému Copilot snazší a uživatelé ho budou více akceptovat. Taky si myslím, že jeho cena se nakonec sníží, čímž se stane pro malé a střední podniky atraktivnější.“

soutez_casestudy

Pokud jde o zavádění umělé inteligence, menší firmy obvykle zaostávají za většími organizacemi. 

Z loňského průzkumu společnosti 451 Research vyplynulo, že 60 % velkých podniků s více než 10 000 zaměstnanci považuje AI za hlavní převratnou technologii, kterou jejich organizace plánuje přijmout v příštích 24 měsících. Mezi podniky s méně než 250 zaměstnanci tento názor převládá u 43 % z nich.

 

Computerworld si můžete objednat i jako klasický časopis. Je jediným odborným měsíčníkem na českém a slovenském trhu zaměreným na profesionály v oblasti informačních a komunikačních technologií (ICT). Díky silnému zázemí přináší aktuální zpravodajství, analýzy, komentáře a přehledy nejnovejších technologií dříve a na vyšší odborné úrovni, než ostatní periodika na tuzemském trhu.

Obsah Computerworldu je určen odborníkům a manažerům z firem a institucí, kteří se podílejí na rozhodovacím procesu při nákupu ICT technologií. Jednotlivá čísla si můžete objednat i v digitální podobě.

Byl pro vás článek přínosný?